יום שבת, 12 במרץ 2011

על הפיגוע באיתמר, קורבן עולה!

אפתח בוידוי אישי, רציתי לכתוב השבת על הקורבנות שה' ציוה להקריב במשכן ובבית המקדש, על כך שקורבנות מבטאות את ההתקרבות שלנו לה', רציתי לספר כמה שקורבנות היו גורמים לאדם לעבור תהליך נפשי שבו הוא היה מבין כמה הוא רחוק מה' וכמה הוא צריך להתקרב. איך כל הגעה לבית המקדש היתה יוצרת חויה בלב האדם והופכת אותו לאדם אחר. אדם שרצונו להתקרב והכל על ידי קורבן.

רציתי לדבר על קורבן שלמים, קורבן שעושה שלום בעולם, כך אמרו חכמינו, שמטרת קורבן שלמים להביא שלום בעולם. להביא את השלימות לעולם, להביא לכך שהאדם יתחבר לכל אחד מעם ישראל.

רציתי לספר איך בקורבן שלמים גם הבעלים, גם הכהן וגם המזבח כל אחד היה מקבל את חלקו, וכך על ידי הקורבן הפשוט הזה מתגלה האחדות שיש בעולם, בין הכהנים, העם וה'.

רציתי לספר כמה שהשלום חשוב, כמה הוא יסודי, עד כדי כך שבשבילו מוכנים לשנות פסוקים בתורה, רציתי לספר כמה הקורבן הזה הוא חשוב לנו כיום, שאנחנו צריכים להתמודד עם מצבים שיש לנו בתוך עם ישראל, מצבים של מריבות, ויכוחים וכל מיני מחלוקות ובדיוק בזמן הזה צריך לזכור את קורבן השלמים ולנסות להשלים את עצמינו על ידי השלום. על ידי החיפוש הבלתי מתפשר על המאחד מאשר לחפש כל הזמן על מה לריב.

רציתי, באמת רציתי לכתוב את זה.

אבל לצערי, אני צריך לדבר על קורבן עולה, ולא על קורבן אחד אלא על 5 קורבנות עולה. שעלו בסערה השמימה בערב שבת על ידי מרצחים, חיות אדם שאיבדו צלם אנוש.

אחד הקורבנות שאנחנו הכרנו השבת הוא קורבן "עולה", ושמו "עולה" מכיון שכולו עולה לשמים. אין בו חילוק, אין בו חלקים לאנשים אחרים הכל עולה לה'. הכל נשרף ועולה לשמים.

קורבן עולה אומר לנו שיש מצבים שאנחנו לא מסוגלים לקבל, זה מעבר ליכולת שלנו, מעבר למקום שלנו, הכל עולה למעלה.

מישהו מאיתנו יכול לשאר מה זה קורבן בן 4 חודשים? האם אנחנו מסוגלים להבין את העוצמה של מה שמדובר כאן? על תינוקת שבקושי התחילה את חייה והם נלקחו ממנה על ידי מרצחים? יש הבנה לכזאת עוצמה של זעזוע?

יש מפרשים שאומרים שאם אתה רוצה לדעת מהו קורבן עולה היום? זה מצב שבו האדם מת על קידוש ה'. והנה אנחנו רואים מול העינים שלנו 5 קורבנות עולה תמימה. עולים בסערה השמימה ומה נותר לנו לומר?

באמת רציתי לכתוב על פרשת השבוע מתוך השמחה האדירה של פורים ובמקום זאת אני כותב בדמעות על קורבנות שנרצחו על קידוש ה', שנרצחו כיון שהם חלק מעם ישראל.

חכמים מספרים לנו שבעולמות העליונים אלה שנהרגו על קידוש ה' אין אף אחד שיכול לעמוד במחיצתם. המדרגה הרוחנית שלהם היא כל כך גדולה שאין אנחנו מסוגלים להגיע לשם.

מה אנחנו יכולים לקחת? אנחנו יכולים לקחת את הקריאה שלהם במותם, במותם הם ציוו עלינו לחיות חיים משמעותיים, חיים של מסירות נפש, חיים של עוצמה למען עם ישראל. חיים של קדושה.

ולאלה שרוצים להשמיד אותנו נאמר בפה מלא ובקומה זקופה שלא נכנע לרשעות הזאת, ונמשיך להיות מי שאנחנו, נמשיך את הדרך שלנו! ובעז"ה ננצח את כל המשברים והמחשכים האלה.


לע"נ הרב אודי ורות ושלושת ילדיהם- יואב, אלעד והדס ה' יקום דמם.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה