יום שני, 7 בפברואר 2011

על משברים וקשיים בתהליך הגיור...

שלום קוראים יקרים!

ליהדות יש לוח שנה משלה ובשבת האחרונה התחלנו בשעה טובה חודש חדש שהוא חודש אדר א', כולנו מכירים את השיר "משנכנס אדר מרבים בשמחה", השאלה שתמיד מעסיקה אותי היא מדוע צריך להרבות בשמחה? אם כבר שמחים אז שמחים, מדוע צריך לשמוח יותר מהרגיל? מה כבר קרה שכולנו שמחים?

האמת נמצאת בשתי מילים "ונהפוך הוא". אלו 2 מילים שמופיעות במגילת אסתר שמבטאות את מה שעברנו בתור עם, והרבה פעמים את מה שעובר המתגייר. אתה מגיע לכיתה ללמוד ופתאום 'ונהפוך הוא', אתה מרגיש 'הפוך' לגמרי. אבל במגילת אסתר ההיפוך הזה היה הרבה יותר עמוק, ההיפוך הזה רצה לומר שכולנו ברגע אחת ניצלנו מגזירה שהייתה אמורה להשמיד אותנו. בהחלטה של מלך אחד [אחשורוש] ובעזרה של כמה יועצים [אסתר, חרבונא ומרדכי]. נהפכנו לעם שעמד להיות מושמד לעם שחי וקיים!

בתהליך הגיור מצד אחד אתה רוצה להיות חלק מעם ישראל, להיות מחובר לכל הקשור, ויותר מזה לפעמים אתה בכלל לא חושב שאתה מישהו אחר, אתה שייך לעם ישראל, מצד שני הערכים שמלמדים אותך בכיתה הם שונים, הם קשים גם ללימוד ועוד יותר ליישום. ואז אתה אומר לעצמך האם יש אפשרות שאצליח? בא חודש אדר החודש שאנחנו נמצאים בו ואומר לך "תחשוב הפוך!" תהפוך כל קושי למקפצה, כל נפילה לעליה. כל דמעה תרים לשמחה אדירה. הכל תלוי בך!

אז אל תתייאש, למרות כל הקשיים, בעז"ה הכל יתהפך לשמחה גדולה! בהצלחה גדולה, ואם צריך אנחנו תמיד פה להקשיב ולעודד ולסייע- צוות 'עמי'-אולפני גיור בתפיסה אישית.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה